بازار چای ایران

بازار چای ایران و رونق فروش چای اصیل شمال

بازار چای ایران و رونق فروش چای اصیل شمال سبب شده تا به دلیل ارسال مستقیم حجم خرید ها افزایش و شاهد مصرف بالای این چای در بین مصرف کنندگان و صادرات آن باشیم. سفارش عمده انواع چای سیاه و سبز فله و بسته بندی با قیمت رقابتی مزیت و بستر خوبی را فراهم نموده است. بازار چای ایران بهترین مکان برای دریافت چای خالص و اصل ایرانی.

چای ایرانی یکی از کالاهای استراتژیک و خاص در شمال ایران است. این نوشیدنی با داشتن قیمت مناسب و دلنشین بودن طعمش پس از آب در دسترس تمام اقشار جامعه قرار دارد. آیا تاکنون می دانستید که ما ایرانی ها سالانه حدود 115 هزار تن چای مصرف می کنیم؟ آیا مطلع بودید که از این میزان تنها 27 هزار تن آن چای ایرانی است و 88 تقریبا هزار تن آن از دیگر کشور ها همچون هند، سریلانکا و ویتنام وارد می شود؟ تاکنون به هزینه آن توجه نموده اید که چه رقم بالایی را شامل شده و این میزان ارز از کشور خارج می شود، در صورتی که با حمایت چایکاران و تولیدکنندگان می توان این بخش را ترویج و گسترش داد و از واردات آن تا حد زیادی کاست. هزینه این واردات، سالیانه چیزی حدود 500 میلیون دلار هزینه بردار می باشد.

چای ایران

انواع چای اصیل شمال در بازار چای

  • چای سیاه (سرگل، ممتاز، شکسته، قلم، باروتی و خاکه)
  • چای سبز (سرگل، ممتاز، شکسته، قلم، باروتی و خاکه)

 

چای شمال در بازار چای

وضعیت بازار چای ایران و حمایت از تولید داخلی

با توجه به اینکه چای در شمال کشورمان در طی سه فصل بهار، تابستان و پاییز و به فاصله هر 45 روز برداشت می شود، دولت شرایط ویژه ای را برای این محصول و حمایت از آن ایجاد نموده است. که می توان به برخی از آن اشاره نمود.

  1. پرداخت به موقع مطالبات چایکاران
  2. تسهیلات هرس باغات چای
  3. ماشین آلات مختلف برداشت چای جهت افزایش ارتقای سطح کیفی
  4. افزایش سرمایه گذاری در کارخانه های چای
  5. اعتماد بیشتر مشتریان چای ایرانی و در نهایت رونق تجارت بازار چای ایران

بر پایه این عوامل افزایش کیفیت چای فرصت مناسبی را جهت حمایت از این کالا و معرفی هرچه بهتر آن فراهم نموده و قرار گرفتن آن در سبد خانوارها و رضایتمندی آن ها قطعا شاهد افزایش فروش چای اصیل شمال خواهیم بود. سازمان چای معتقد است که جهت به تحقق پیوستن این امر ترویج و برنامه ریزی در بخش های مختلف به تولید کیفیت مطلوب تر کمک شایانی خواهد نمود و در این صورت شاهد شکوفایی و رشد این صنعت خواهیم بود.

بازار چای ایرانی و فروش چای

میزان واردات چای در بازار ایران

طی آمارها 85% از چای به کشور ما از طریق واردات قانونی و غیر قانونی درحال انجام است و تنها ۱۵ درصد بصورت داخلی تامین می شود، همچنین از آنجا که ایران در برخی از محصولات کشاورزی همچون چای به مرحله خودکفایی نرسیده و طبق قاعده برای تامین نیاز داخلی واردات در این عرصه امر طبیعی است اما نه بی رویه بلکه در کنار واردات چای باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد که از تولید داخلی به شدت حمایت شود چرا که این صنعت در اشتغال، پویایی تولید، رشد اقتصادی و در آمد زایی کشاورزان و تولیدکنندگان بسیار نقش آفرین است علی الخصوص که صنعت چای در بین فعالیت های اقتصادی از نظر تولید و اشتغالزایی در سطح کشور به ویژه مناطق چایکاری شمال دارای اهمیت ویژه ای است.

واردات چای در بازار ایران

مشکلات و موانع تولید و صادرات چای

  • راندمان پایین تولید
  • کوچکی و پراکندگی باغ‌ های چای
  • فاصله زیاد باغ‌ ها تا کارخانه‌ های چایسازی
  • قاچاق گسترده چای به کشور
  • محدود بودن بازارهای صادراتی
  • بالا بودن تعرفه‌ های گمرکی چای خشک
  • عدم ثبات قیمت در بازارهای صادراتی
  • عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح در این بخش

بازار چای ایران و صادرات چای

 

بررسی صادرات چای شمال در بازار چای ایران

چای های تولید شده در شمال ایران کاملا اصیل و طبیعی و به دور از مواد شیمیایی هستند و همین امر موقعیت مناسبی را برای معرفی هرچه بهتر و فروش بالای چای ایران به دیگر کشور ها فراهم نموده است. از جمله بازارهای مورد تقاضای چای ایران می توان به : ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان، روسیه، آلمان، اندونزی، افغانستان، عراق، امارات متحده عربی اشاره نمود. به استناد آمارهای موجود در سال گذشته ۵۶ درصد از چای ایرانی به جمهوری آذربایجان، ۱۵ درصد تاجیکستان، ۱۴ درصد ازبکستان، ۱۱درصد ترکمنستان و چهار درصد به ترکیه صادر شده است. با توجه به مهیا بودن شرایط تامین چای صادراتی در مجموعه بازار چای ایران لذا یک فرصت استثنایی پیش روی خریدارن آن قرار گرفته تا جهت صادرات چای شمال بتوانید با داشتن حق انتخاب و تنوعی از چای های صادراتی بتوانند تجارت خوب و پرسودی را تجربه نمایند.

صادرات چای شمال در بازار چای ایران

راه کار افزایش فروش چای شمال

  • ارائه بسته بندی های قابل رقابت و شیک
  • معرفی بیشتر رسانه ای و اینترنتی
  • نظارت و مدیریت صحیح در این بخش
  • استفاده از شیوه های تولید روز دنیا
  • دسترسی و پخش به موقع چای در بازار
  • پوشش دهی مناسب بازار های مختلف

فروش چای شمال در بازار چای ایران

فروش ویژه چای شمال

با توجه به افزایش رونق فروش چای شمال در بین خریداران و اطلاع از سلامت کامل چای شمال لذا فروش ویژه و مستقیم آن را از طریق مرجع مقابل فراهم نموده ایم تا ضمن در اختیار قرار دادن انواع چای درجه یک و اصل از طعم، عطر و رنگ بی نظیر آن نیز بهره مند شوید. پس فرصت را از دست نداده و از هم اکنون دست به کار شوید و با ارائه حجم سفارشات خود در سریع ترین فرصت چای ناب شمال را در هر نقطه از بازار ایران دریافت نمایید.

فروش ویژه چای شمال در بازار چای ایران

امتیاز
5٫0
درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 5 (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مریم خوشحال
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09113462484
شماره موبایل: 09331347069
پست الکترونیکی: maryam_khoshhal490@yahoo.com