چای صادراتی

مرکز خرید چای صادراتی ایرانی

چای صادراتی با توجه به ممتاز یا درجه یک بودن و سطوح مختلف کیفیتی رنج قیمت متفاوتی را شامل می شود. مرکز خرید چای صادراتی ایرانی انواع چای اعلا سیاه و سبز فله بهاره را در تناژ مورد نظر به صورت عمده و کلی به فروش می رساند. در بازار چای ایران جایگاه صادرات چای در چه وضعیتی قرار دارد؟

گیاه چای در ایران منشاء و ریشه ای نداشته و با توجه به ورود چای به کشور و نشان از علاقه بالای ایرانی ها به نوشیدن چای لذا با تلاش های فراوان بذر و نهال چای توسط ژنرال کنسول ایران در هند ملقب به کاشف السلطنه به ایران ورود و با کاشت در نواحی شمال و شهر چارخانسر لاهیجان و به دست آمدن نتایج مثبت تولید و کشت آن رونق گرفت. چای ایرانی هم اینک علاوه بر تامین بخشی از بازار چای داخل در زمینه صادرات نیز ورود نموده و نقاط چایخیز شمال با داشتن مراکز مهم و خاص در این زمینه به عنوان مرکز خرید چای صادراتی ایرانی توانسته نقش مهمی را در ارزآوری این بخش ایفا نماید.

چای صادراتی

چای صادراتی چیست؟

شاید برای بسیاری از شما واژه صادراتی بودن چای تفکرات مختلفی را به دنبال داشته باشد اما تفاوت چای صادراتی با چای داخلی در حجم بالای سفارشات، قیمت تمام شده کمتر با توجه به سفارشات بالا می باشد. تقاضای خرید چای های صادراتی در 90% موارد فله و در کیسه های مخصوص و یا در موارد اندک شمار و سفارشی به صورت کارتنی انجام می گیرد.

چای صادراتی

صادرات چای ایرانی به کدام کشور ها می باشد؟

با توجه به موقعیت قرار گرفتن ایران در جایگاه مناسب و نبود امکان کشت چای در کشور های همسایه لذا بیشترین موقعیت سودآوری برای عرضه و فروش چای ایرانی به کشور های حاشیه خلیج فارش وجود دارد اما با این حال بسیاری از کشور های اروپایی و حتی خود هند نیز از جمله کشور های متقاضی چای صادراتی ایران می باشند. در مسیر صادرات چای فراز و نشیب های فراوانی وجود دارد و موانع موجود از جمله تحریم ها در بسیاری مواقع این صنعت را با رکود و تلاطم بسیاری مواجه می نمایند، اما با این حال می توان از کشور هایی همچون :

  • روسیه
  • آذربایجان
  • ترکمنستان
  • ازبکستان
  • عراق
  • تاجیکستان
  • آلمان
  • هلند
  • ترکیه
  • أفغانستان
  • هند
  • اندونزی و… به عنوان شریک اقتصادی خوب در زمینه چای یاد کرد.

چای صادراتی

مشکلات و موانع پیش روی صادرات چای ایرانی

  1. راندمان پایین تولید چای در کشور
  2. کوچکی و پراکندگی باغ ‌های چای و در موارد بسیار فروختن باغات به دلیل مشکلات مالی چایکاران
  3. فاصله نامناسب باغات چای تا کارخانه ‌های چایسازی که با فشردگی و گرم شدن برگ‌های چای کاهش کیفیت چای را به دنبال خواهد داشت.
  4. قاچاق گسترده چای در نقاط مرزی مختلف
  5. محدود بودن بازار های صادرات
  6. بالا بودن تعرفه‌ های گمرکی برای محصول چای
  7. عدم ثبات قیمت در بازار های صادراتی

چای صادراتی

بسته بندی چای صادراتی

یکی از مهم ترین بخش ها را به دلیل در معرض دید بودن شامل می شود و چنانچه به دستی انجام نگیرد می تواند عدم رضایت کشور مقصد را در پی داشته باشد. بسته بندی چای غالبا یا به صورت فله، تی بگ و یا جعبه های کارتنی را شامل می شود که کیسه ها در سفارشات فله به صورت دو یا سه زبانه کاربرد داشته و تی بگ ها که به صورت گرمی می باشند اما در هر بسته لازم است تا بر روی بسته زبان کشور مقصد و مشخصات چای درج شود.

فروش چای صادراتی درجه یک

با توجه به آمار مصرف چای در جهان ایران نیز فرصت مناسبی را در این زمینه برخوردار می باشد. با حمایت از چایکاران و افزایش سطح کشت و تولید می توان موجبات هر چه بیشتر سودآوری را با فروش چای صادراتی در حجم بالا فراهم نمود. میزان حجم صادرات چای ایران در سال 93 بالاترین درصد رشد را داشته است. چای در نواحی چایخیز با رعایت أصول برداشت به بهترین نحو برداشت و به شیوه سنتی و ارتدکس در کارخانه های چایسازی در حال تولید است و چای های حاصله درجه یک و کاملا طبیعی و ارگانیک می باشند لذا هر ساله با تقاضای بالای چای های صادراتی در برهه های مختلفی از سال مواجه هستیم و همین امر فعالیت شرکت های خاص در نقاط چایخیز را ایجاد و موقعیت عالی و خوبی را برای انجام أمور مربوطه و فروش چای درجه یک صادراتی ایجاد نموده و دغدغه انجام مراحل مختلف از سمت متقاضی را کاهش و سهل و آسان نموده است.

چای صادراتی

مرکز خرید چای صادراتی ایرانی

شهر لاهیجان یکی از مهم ترین منابع جستجوی چای در هر کیفیت و رنج قیمت با توجه به تمرکز مراکز چایسازی فعال در آن و سطح باغات گسترده چای می باشد. همواره نام چای لاهیجان برای تجار و بازرگانان داخلی و خارجی مورد توجه بوده و برای خرید چای صادراتی خود این مرکز را به عنوان مرجع معتبر به جهت خرید دست اول و ضمانتی بودن چای آن می شناسند. چین های مختلف و چای های حاصل از آن ها دارای رنج قیمت مختلفی بوده اما هر چه برداشت چای از فصل بهار به سمت پاییز پیش می رود از ارزش قیمتی چای کاسته و موقعیت خوب صادراتی را برای فعالان ایجاد می نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مریم خوشحال
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09113462484
شماره موبایل: 09331347069
پست الکترونیکی: maryam_khoshhal490@yahoo.com