صادرات چای سیاه

صادرات چای سیاه درجه یک ایرانی

صادرات چای سیاه درجه یک ایرانی به سایر نقاط جهان و اهمیت به ارگانیک بودنش سبب شده تا با قیمت بالا در بازار سایر کشور ها در حال معامله باشد. چای سیاه 75% از سهم تولید جهانی را به خود اختصاص داده و خرید و فروش عمده این چای رایج ترین بخش بازار چای است. صادرات چای سیاه فله را در انواع مختلف کیفیت با ما تجربه نمایید.

صادرات چای سیاه

چای یکی از کالا های پرمبادله در بازار است که شزرایط کشتش در ایران نیز فراهم است اما منشاء آن به هند و چین باز می گردد. گیلان و مازندران دو استان شمالی هستند که سطح پوشش باغات چایی را در نقاط خاصی دارا می باشند. وجود سرمای مناسب در زمستان های مناطق چایخیز ایران سبب شده تا بوته های چای آسیبی ندیده و دچار آفت خاصی نشوند لذا لزومی به سمپاشی در هیچ نقطه از باغات چای مشاهده نمی شود و این موضوع سبب شده تا چای ایرانی به صورت صددرصد طبیعی تولید و از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد. وجود مرز در بسیاری از نقاط ایران و دسترسی آسان به کالا های قاچاق بستر را برای ورود انواع چای مهیا نموده و طی سال ها سبب شده تا ذائقه مردم تغییر یابد، از طرفی :

  • ناکافی بودن حجم تولید چای در کشور
  • عدم حمایت از کشاورز و تولید کننده
  • پخش نامناسب و سوء مدیریت در این بخش
  • اجازه ورود مازاد برظرفیت چای خارجی

سبب شده تا مجال عرضه چای داخلی در کشور گرفته شود و از همین رو صادرات چای سیاه درجه یک ایرانی تنها بخش مهم و امیدی را برای این محصول و تولید ملی باز نموده، به خصوص در زمینه چای سیاه که بیشترین و بهترین کیفیت را با عنوان درجه یک داشته و هر ساله کشور هایی همچون عراق، روسیه، لهستان و علی الخصوص ترکیه از جمله مشتریان پرو پاقرص چای ایرانی بوده اند.

صادرات چای سیاه

چای سیاه چیست؟

این چای یکی از بهترین تولیدات به لحاظ مورد پسند بودن عامه مردم دنیاست و به دلیل رنگ، عطر و مزه دلنشین بسیار پرطرفدار می باشد. برای تولید چای سیاه برگ های چای در کارخانه تحت تاثیر مراحلی همچون:

  • پلاس
  • مالش
  • تخمیر یا اکسیداسیون
  • خشک نمودن
  • طبقه بندی

قرار می گیرند که مرحله اکسیداسیون مهم ترین مرحله در تولید و به دست آمدن چای سیاه است زیرا تک تک سلول های برگ اکسیده شده و سبب تراوش عطر و طعم خوب از چای حاصله می گردد. تلخی و گسی نیز یکی دیگر از ویژگی های این چای است و در مراحل انتهایی کارخانه از غربال های خاص با نمره مختلف عبور داده می شوند تا کیفیت و نرخ نهایی آن ها اعلام شود.

صادرات چای سیاه

چای سیاه درجه یک چیست و چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

به چایی که بتواند خصیصه های طبیعی عطر و طعم و رنگ را به خوبی و به شکل طبیعی از خود نمایان سازد چای درجه یک اتلاق می شود. برای شناخت چای درجه یک فله راه های آسانی نیز وجود دارد که می توان به راحتی آن را تشخیص داد.

  • اگر اندکی از آن را در دست لمس نمایید زبر است نه نرم و لطیف
  • با اندکی دمیدن هوا در آن رایحه طبیعی چای به مشام خواهد رسید.
  • رنگ ظاهر چای یکدست مشکی نیست بلکه اندکی متمایل به قهوه ای و ساقه چای در آن قابل رویت است.
  • به راحتی رنگ پس نمی دهد حتی در فنجان آب سرد و برای این عمل مدت زیادی را نیاز دارد.
  • وقی در دست لمسش می کنید سبک نیست بلکه وزن دارد.

صادرات چای سیاه

اسامی انواع چای صادراتی سیاه

  • ممتاز
  • شکسته درجه یک
  • شکسته درجه 2
  • شکسته درجه 3
  • قلم با چوب
  • قلم سوزنی بدون چوب
  • قلم درشت بدون چوب
  • باروتی
  • خاکه
  • ضایعات چای

فروش عمده انواع چای صادراتی سیاه

برای صادرات چای نیاز به تهیه و تامین اولیه بار چای یکی از مهم ترین قضایا در این بخش می باشد. با نوجه به وجود مراکز تولید چای در شمال ایران لذا می توان بهترین کیفیت را در این نقاظط در دسترس داشت کما اینکه بازار فروش اینترنتی در حوزه صادرات چای نیز ورود نموده و از این طریق می توان به درجه یک ترین چای مورد درخواست دست پیدا نمود. جهت صادرات چای سیاه درجه یک ایرانی فروش عمده انواع چای صادراتی بدون واسطه از طریق مجموعه چای ایرانی به عنوان مرجع تخصصی و معتبر چای در این زمینه آماده همکاری با تجار و بازرگانان محترم بوده تا با همکاری در این زمینه شاهد خروج انواع چای خالص و درجه یک از کشور و رضایت کشور مقصد و تداوم همکاری با شما محترمین باشیم.

 

صادرات چای سیاه

صادرات چای سیاه ایران

صادرات چای سیاه ایران در طی سال های اخیر با شناخت بیشتر دنیا از این چای و اطمینان از سلامت و ارگانیک بودنش به خوبی روند صعودی را طی نموده است به طوری که 56 درصد از این چای راهی آذربایجان و سپس ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ترکیه و… گردیده که درآمد حاصل از آن ارزآوری خوبی را برای کشور به دنبال داشته است. کشور ما به دلیل هم مرز بودن با کشور های بسیار، لذا موقعیت خوبی را برای جابه جایی و صادرات چای سیاه با شرکای تجاری خود دارا است و اهمیت به عرضه هرچه محصولات با کیفیت تر و درجه یک تر می تواند اشتیاق به خرید را در متقاضیان افزایش دهد.

صادرات چای سیاه درجه یک ایرانی

صادرات چای سیاه درجه یک ایرانی

در امر صادرات چای ایرانی بسته به نوع فرآوری و مصرف شاهد درخواست از چای درجه یک تا چای های ارزان به صورت فله هستیم و پس از آزمایشات انجام شده روی چای ها و دریافت بهداشت و استاندارد، بسته بندی ها در کیسه های 10، 20 و 25 کیلویی انجام و سپس بارگیری و روانه مقصد می شوند.  انواع چای فله تولید شده در شمال بهترین کیفیت را دارا هستند که می توانند در بازار های مختلف مورد صادرات قرار بگیرند. چنانچه قصد صادرات چای سیاه درجه یک ایرانی را دارید تنها کافیست تامین آن را در هر زمان و در هر تناژی در طول سال به ما بسپارید تا تجربه خوب و شیرین صادرات را بدون کوچکترین دغدغه ای احساس نمایید.

توجه :

در حوزه صادرات چای سیاه اگر از جمله افرادی هستید که نماینده خرید چای در ایران هستید و یا تجار دیگر کشور ها را جهت خرید چای در کنار خود دارید لذا توصیه می شود حضورا در محل حضور یابید تا انتخاب چای مورد نظر برای شما راحت تر باشد و یا اگر نمونه ای جهت انتخاب دارید قطعا با آن تهیه و تامین چای مورد نظر را برای ما راحت تر خواهید نمود.

اگر هم به دنبال دریافت نمونه چای می باشد این شیوه اصلا به شما توصیه نمی شود، زیرا تنوع بار در کارخانه بسیار بوده و با توجه به رویت می توان هرچه بهتر چای حاصله و مورد درخواست را به دست آورد. دادن نمونه امکان برد شما در تجارت را کاهش داده زیرا از نوع چای درخواستی و رنج قیمت درخواستی مطمئن نبوده و علاوه بر دریافت نمونه و ارسال آن تا مقصد مدت طولانی سپری شده که همین امر می تواند اختلاف قیمت، خروج بار از انبار و مطابقت نداشتن نمونه را به دنبال داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مریم خوشحال
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09113462484
شماره موبایل: 09331347069
پست الکترونیکی: maryam_khoshhal490@yahoo.com